Page 3 - COVID-19 SALGININA YÖNELİK TED OKULLARI İÇİN BİLGİLENDİRME VE YOL HARİTASI
P. 3
Okullarımızda Covid-19 pozitif vaka çıkması durumunda Sağlık Bakanlığı Covid-19 Salgın
Yönetimi ve Çalışma Rehberi 88. Maddesi uyarınca gerekli uygulamalar yapılmalıdır. Bulaş
durumunda öğrencilerimizin eğitim-öğretim faaliyetlerine devamlılıklarının sağlanması
amacıyla aşağıda belirtilen öneriler Okullarımızın kendi ihtiyaçları ve bulundukları İlin
özelliklerine göre düzenlenebilir.
• Sınıf ortamında yüz yüze eğitimin devam ettiği hallerde;
o Öncelikli olarak, öğrencilerin hibrit eğitim modeliyle eğitim-öğretim faaliyetlerine
katılımlarına yönelik düzenlemeler yapılmalıdır. Bu durumlarda, öğrencilerin
kendi öğretmenleri rehberliğinde sınıf içinde yürütülen derslere evlerinden canlı
bağlanarak katılımları sağlanmalıdır.
o Bu öğrencilerin kazanım eksiklikleri doğru bir şekilde tespit edilerek küçük
gruplar halinde akademik telafi çalışmalarının yürütüldüğü çevrim içi etütler
planlanmalıdır. Öğrencilerin sağlığına kavuşarak okula döndüğü durumlarda ise
söz konusu etütler yüz yüze şekilde gerçekleştirilmelidir. Kademelere göre
etütler hafta sonu ya da okul sonrası olacak şekilde planlanabilir.
• Tüm sınıfın yakın temas nedeniyle yüz yüze eğitim alamadığı hallerde, haftalık ders
programı doğrultusunda öğrencilerin çevrim içi ortamda eğitim öğretim faaliyetlerine
devam etmeleri sağlanmalıdır.
o Çeşitli sebeplerle çevrim içi eğitim-öğretim faaliyetlerinden faydalanamayan
öğrencilerin tespiti titizlikle ele alınmalı, bu doğrultuda akademik ve psikososyal
telafi çalışmaları planlanmalıdır. Söz konusu çalışmalar okul sonrası ya da hafta
sonu olacak şekilde planlanabilir.
• Pozitif vakalı ve temaslı öğrencilerin takibinin koordineli bir şekilde yürütülmesi
amacıyla her kademe için bir müdür yardımcısı/ öğretmen görevlendirilmelidir.
Görevlendirilen müdür yardımcısı/ öğretmen, öğrencilerin akademik ve psikososyal
destek ihtiyacına göre okul sonrası ve hafta sonu yürütülecek çalışmalara aracılık
ederek, bu kapsamda veli bilgilendirme sürecini koordine etmelidir.
Öğrencilerimizin Okula devamlılığının sağlanmasındaki en büyük engel Covid-19 sürecinde
velilerimizin yüklenmiş olduğu negatif bilinç ve güvensizlik ortamıdır. Bunu aşmanın tek yolu
bugüne kadar yapıldığı gibi bundan sonra da Okuldaki Covid-19 vaka ve temaslı durumlarını
şeffaf ve anlaşılabilir bir şekilde velilerinizle paylaşılmasıdır.
TED Okullarında öğrenim gören öğrencilerimizin Covid-19 salgını sürecinde eğitimlerine ara
vermeden devam edebilmeleri amacıyla yukarıda yer verilen uygulamaların Okullarımızda
eksiksiz bir şekilde planlaması beklenmektedir.
Sayfa 2 / 5